[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 943: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 943: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
Saeghuys.com • View topic - hey leuk zo'n topic.

hey leuk zo'n topic.

Re: hey leuk zo'n topic.

Postby Zaagmans » 07 May 2010, 13:31

Dat verhaal komt me bekend voor... Hebben we daar niet een keertje op MP contact over gehad? Staat me zoiets van bij... zat toch ook een Alfetta bij? Azzurro Le Mans of zo?
Een beetje minder Jack maar nog steeds geen lack...
Boertje: Image
Djiepie: Image
Zaagmans
Dictator
Dictator

Postby jan252 » 07 May 2010, 15:41

Klopt als een bus,maar mocht je er nog 1 zoeken weet ik nog een hele mooie le mans blauwe te staan .
Is mijn oude en is ooit 3 vierkante centimeter aan gelast verder 100% hard en nieuw gespoten.
Eerste serie 1.8
jan252
IJzerzaag
IJzerzaag

Postby Zaagmans » 08 May 2010, 06:26

ERRUG verleidelijk...
Een beetje minder Jack maar nog steeds geen lack...
Boertje: Image
Djiepie: Image
Zaagmans
Dictator
Dictator

Postby don515jz » 22 May 2010, 22:15

Ik zal nog eens wat "speciaal" gereedschap posten, het blijft zo stil........

Voor het demonteren van de schroef thermostaat. Let op, om het eenvoudig te houden heeft men twee verschillende afmetingen van het zeskant :cry:
Mijn sleutel is voor het latere type.
Image

De prijs is niet voor de verkoop maar dit deden ze om mij te pesten.

Deze kennen jullie allemaal wel
Image

Actie foto
Image

Special Drill bit........
Image
Image

En waarvoor gebruik je die?

Hier voor
Image
Speciaal om de juiste look te krijgen
Ik weet het, ik had het draadeind kunnen inkorten maar nu heb ik nog een lang stuk over en 't geeft leuke plaatjes :mrgreen:
don515jz
IJzerzaag
IJzerzaag

Postby modbreaker » 22 May 2010, 23:24

don515jz wrote:Deze kennen jullie allemaal wel
Image

Actie foto
Image

Hee zoiets heb ik ook nog liggen voor m'n hondaatje.

Zoals de dictator is, vertrouwt hij zijn gasten.
Stichting Club Altijd met saeghuys modeRators Bevriend
modbreaker
IJzerzaag
IJzerzaag

Postby jan252 » 15 Oct 2010, 20:38

Dit gebruik ik vaak om de krimpringen op de steekassen te zetten,ook als ze kersenrood zijn willen ze nogal eens klemmen.
Als ze afkoelen voordat ze op hun plek zitten ben je terug bij af.
De buitenbuis weegt een paar kilo die je naar beneden beweegt met een noodgang,altijd prijs en hij zit direkt strak tegen het lager aan.
De andere kant met de flens past op je wielnaaf,zodat je die makkelijk uit de achteras kan halen als hij klemt.
Het is wel zaak op je velletje te letten trouwens :oops:
Image
jan252
IJzerzaag
IJzerzaag

Postby don515jz » 18 Jul 2011, 22:57

Dit topic maar weer eens activeren.

Een probleem dat de V6 sleutelaars hebben zijn de bougies, de constructie met de rubber afdichting door het klepdeksel maakt het wisselen van de bougies altijd weer spannend, verlies ik de dop of niet? En moet dan het kleppendeksel er weer af. De voorste kop gaat wel, de achterste is een ramp.
Na lang zoeken kwam ik een mooie slanke pijpsleutel tegen, maar die was te lang. Dus afzagen en een dop erin lassen.
Image
Image

En het werkt! De dop kan erin, sleutel kan erop, alleen de dop eruit met bougie erin gaat vrij moeilijk uit de kop vooral bij cil.4. De dop had iets korter gemogen.
Image

Vervolgens had ik het volgende gereedschap nodig. De nokkenassen moesten eruit want deze V6 was uitgerust met variabele kleptiming, een optie die toen nog niet standaard op de Alfa geleverd werd.
Bij een 105je zijn ze zo slim geweest dat je een nokkenas uit de kop kan nemen zonder het kettingwiel te moeten demonteren. Bij de V6 echter moet eerst de riemschijf eraf en dan de montageflens anders krijg je hem niet uit de kop.
Daarvoor heeft Alfa weer speciaal gereedschap verzonnen, dus kon ik de snijmachine weer gaan programmeren.
Image
Het ronde ding is een trekkertje om de flens te demonteren, het andere geval is om de nokkenas tegen te houden.
Actie foto's
Trekker geplaatst. Let op, er zijn 3x M7 bouten nodig om het trekkertje op de flens vast te maken En je snapt wel dat als je in het weekend bezig bent je deze krengen nergens kan vinden.
Gelukkig heeft Alfa die bij het ontwerp van dit blok al voorzien want in al hun wijsheid zijn de kleppendeksels met M7 imbusbout vastgezet (en deze zijn ook nog lang genoeg).
Image

Image

En omdat ik toch aan het snijden was, een tegenhouder voor de oliepompaandrijving
Image
Deze werkt wel, maar kan beter.

En waar gehakt wordt vallen spaanders, niet alles lukt in 1 keer, dus voor de liefhebbers, ik heb nog een paar mislukkelingen liggen maar die kunnen wel pas gemaakt worden.
Image

Dit is het verschil.
Image

De versnellingsbak olie moest ook ververst worden en omdat ik geen zin had om dat lang onder te doen en met veel morsen het ik even een stukje waterleiding verbouwd onderkant taps gemaakt, van boven een trechter en ik kan zo via het pijlstokgaatje de olie erin gieten. :ugeek:
Image

FYI, dit waren de oude klepstoters en nokkenassen.
Image
Image
don515jz
IJzerzaag
IJzerzaag

Previous

Return to Zelfgemaakt alfa wattochnetmakkelijkertegebruikenis gereedschap